ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΤΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΑΕΕ 2013 - 2014
Για πληρέστερη ενημέρωση μπορείτε να ανατρέξετε στην διεύθυνση του ΑΕΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η ΑΕΕ με μια ματιά συνολικά ... ΕΔΩ
Για την εφαρμογή του θεσμού της ΑΕΕ κατά το τρέχον σχολικό έτος προβλέπονταιοι ακόλουθες διαδικασίες:
- Γενική Εκτίμηση της εικόνας του σχολείου και Ιεράρχηση Προτεραιοτήτων για επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης
- Σχεδιασμός Δράσης που θα υλοποιηθεί την επόμενη σχολική χρονιά και
- Σύνταξη και ηλεκτρονική υποβολή της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης του σχολείου.
Οι διαδικασίες εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ είναι γενικά ίδιες σε όλες τιςβαθμίδες και τύπους εκπαίδευσης. Ωστόσο, το διαθέσιμο υποστηρικτικό υλικό για την εφαρμογή τους διαφοροποιείται σε ορισμένα σημεία ανά βαθμίδα και τύπο εκπαίδευσης.
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Η Γενική Εκτίμηση της εικόνας του σχολείου γίνεται με την αποτίμηση ενός εκάστουτων δεικτών που ορίζονται στο θεματικό πλαίσιο της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου, στον τόμο III του υλικού της ΑΕΕ.
Παράδειγμα εφαρμογής
Ακολούθως δίνεται σταδιακά ένα παράδειγμα εφαρμογής που μπορεί να ποικίλει από
νηπιαγωγείο σε νηπιαγωγείο ανάλογα με τη δύναμη των διδασκόντων ή διδασκουσών νηπιαγωγών.
( σημείωση: Το παράδειγμα αφορά νημπιαγωγείο αλλά μπορεί να βρει εφαρμογή και σε Γυμνάσια Λύκεια)
Στάδιο 1ο
Μετά την ενημέρωση της Προϊσταμένης ή του Συλλόγου Διδασκόντων:
(α) Ορίζεται ποιοι θα αποτελέσουν την ολομέλεια των συνερχομένων για την
Γενική Εκτίμηση της εικόνας του Νηπιαγωγείου (αν π.χ. θα συμμετέχουν και αντιπρόσωποι των γονέων).
(β) Ορίζεται η ομάδα ή οι ομάδες εργασίας, (σε περίπτωση τριθέσιων νηπιαγωγείων και άνω)
(γ) Κατανέμονται οι προς εκτίμηση δείκτες στα μέλη της ομάδας ή των ομάδων.
(δ) Ορίζεται χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της όλης διαδικασίας της ΓενικήςΕκτίμησης
Στάδιο 2ο
(α) Διερευνώνται τα διαθέσιμα στο σχολείο τεκμήρια για τον σχηματισμό της γενικήςεικόνας κάθε Δείκτη (αρχεία, έντυπα και ηλεκτρονικά, αλληλογραφία,
πρακτικά,γνώμες ? κρίσεις διδασκόντων, μαθητών, γονέων). Σ' αυτό το στάδιο ζητείται και ηβοήθεια - καθοδήγηση του Συμβούλου παιδαγωγικής ευθύνης, όσον αφορά τημέθοδο και το
εύρος διερεύνησης κάθε Δείκτη. Αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας αποτίμησης των Δεικτών περιλαμβάνεται στον Τόμο ΙΙΙ «Μεθοδολογία και Εργαλεία Διερεύνησης».
Στάδιο 3ο
(α) Συνέρχεται η ολομέλεια για την τελική αποτίμηση των δεικτών και της γενικής εικόνας του σχολείου,
σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό.
(β) Υποβάλλονται οι εισηγήσεις των ομάδων εργασίας για την αποτίμηση των δεικτών και λαμβάνονται οι
τελικές αποφάσεις,κατά προτίμηση ομόφωνα. Σε περίπτωση διαφωνίας, η τελική απόφαση
λαμβάνεται κατά πλειοψηφία.
(γ) Ιεραρχούνται οι ανάγκες της σχολικής μονάδας και επιλέγεται το σχέδιο δράσης που θα υλοποιηθεί από
το επόμενο σχολικό έτος. Ο τίτλος του σχεδίου δράσης και ο δείκτης που αντιστοιχεί, καταγράφονται
στην ετήσια έκθεση του σχολείου.
(δ) Η συνεδρίαση της ολομέλειας ολοκληρώνει τη διαδικασία της Γενικής Εκτίμησης ορίζοντας την ομάδα
που θα αναλάβει το σχεδιασμό της Δράσης.
Στάδιο 4ο
Συντάσσεται έκθεση αποτελεσμάτων Γενικής Εκτίμησης της εικόνας του σχολείου. Σχετικό σχέδιο έκθεσης συμπεριλαμβάνεται στον 5ο τόμο του υποστηρικτικού υλικού με τον τίτλο «Σχέδια Εκθέσεων». Η έκθεση φυλάσσεται στο σχολείο ως τεκμήριο καλής εκτέλεσης και ολοκλήρωσης της διαδικασίας της Γενικής Εκτίμησης.
Η συγκεκριμένη έκθεση συνάσσεται άπαξ κατά το πρώτο σχολικό έτος της εφαρμογής του θεσμού της ΑΕΕ και τα στοιχεία της αξιοποιούνται για την συμπλήρωση της ετήσιας έκθεσης του σχολείου που γίνεται ηλεκτρονικά στο τέλος της σχολικής χρονιάς.